Παρασκευή 3 Απριλίου 2015

Ἅμα δὲ τῷ ἦρι ἀρχομένῳ...



..διαβάζαμε και μεταφράζαμε στην Γ΄ Γυμνασίου πριν από χρόνια. Και τώρα θέλω και λαχταρώ διακαώς την Άνοιξη, να έρθει και δυναμικά να τα σαρώσει όλα στο διάβα της! Προς το παρόν, μόνο οι λεμονιές και οι πορτοκαλιές του κήπου μου έχουν ανθίσει και μοσχοβολάνε θυμίαμα. Αλλά οι καλλιεργημένες ανεμώνες, οι φρέζιες, οι τουλίπες, οι ίριδες και οι νάρκισσοί μου, ακόμα τίποτα... δε λένε να ανθίσουν.
Να φοβήθηκαν από τόσο χειμώνα φέτος;
Ένα χελιδόνι, το πήρε το μάτι μου να γράφει βιαστικά τροχιές στον αέρα, αλλά τιτιβίσματα και παιγνίδια άλλων χρόνων, ακόμα... Τυπικά η Άνοιξη έχει έρθει, αλλά δεν τη νιώθω να είναι εδώ. Υπομονή, για άλλη μια φορά υπομονή, λέω στον εαυτό μου και είμαι σε κατάσταση αναμονής.

Τις νύχτες του έαρος


Που η γύρη των άστρων


Και των λουλουδιών

Αγρυπνούσε στο δέρμα μου

Μια λυπημένη ανταύγεια

Σερνόταν στην απέραντη ψυχή μου

Γιατί αργούσες να ‘ρθεις, αγάπη

[…]

Άνοιξε τα παράθυρα

Να δεις τον κόσμο ανθισμένο

Μ’ όλες τις παπαρούνες του αίματός μας

- να μάθεις να χαμογελάς.


            Γιάννης Ρίτσος, Εαρινή συμφωνία

 

"Ψαλμός και ψηφιδωτό 
για μια άνοιξη στην Αθήνα" 
 
Άνοιξη θρύψαλο μενεξεδί 

  Άνοιξη χνούδι περιστέρας
  Άνοιξη σκόνη μυριόχρωμη
[...]
  Άνοιξη πίκρισμα του σκίνου 
  Άνοιξη άζωτο της αμασχάλης 
  Άνοιξη σουσάμι αόρατο  
 [...]
Άνοιξη μυρμηγκιά της μέρας 
  Άνοιξη αίμα του βολβού
  Άνοιξη οπλοπολυβόλο απύλωτο  

Στων ωραίων γυναικών τα χέρια
  Όπου τύχει
  Ριπές 
θάνατοι 
  Εκατομμύρια σπερματοζωάρια 
  Στων ωραίων γυναικών τα χέρια  
Τα δυνατά λουλούδια με τον ήλιο μέσα τους

  Άνοιξη τσίτι τσιτωμένο 
  Άνοιξη σφήκα του χεριού 
  Άνοιξη «μη» «θα μας δούνε τέρας»
[...]

  Άνοιξη μούρο αδάγκωτο 
  Άνοιξη βιδωτό φιλί 
  Άνοιξη χάσμα της λιποθυμίας 
 [...]
  Άνοιξη 37 και 2  
Άνοιξη Love Amour και Liebe
  Άνοιξη no nein και non!
 [...]
Άνοιξη δόντι λυσσαλέο 
  Άνοιξη φούξια του παροξυσμού 
  Άνοιξη αρτεσιανό ηφαίστειο  
[...]


Άνοιξη σάλτο της ακρίδας
  Άνοιξη μήτρα σκοτεινή 
  Άνοιξη πράξη ακατονόμαστη 
[...]


  Άνοιξη άνοιξη σαλπάροντας 
  Άνοιξη άνοιξη σημαιοστόλιστη 
  Άνοιξη «αντίο αντίο παιδιά!»


Ο. Ελύτης,ΤΑ ΕΤΕΡΟΘΑΛΗ, εκδ. Ίκαρος 





Ο Απρίλης- φημισμένος κηπουρός- πήδηξε το πρωί


Στο χέρσο κήπο μου κι ένα εξαίσιο έμπηξε


Τριαντάφυλλο. Η άνοιξη κρυμμένη πίσω από το


Τριαντάφυλλο βλέπει την έκπληξή μου και γελάει


Ενώ με την απέραντη χαρά μου


Παρασημοφορεί το μάγο κηπουρό

  Κική Δημουλά


Την άνοιξη αν δεν τη βρεις τη φτιάχνεις. Και ή πας να παίξεις τρικυμία ή πνίγεσαι.

  Ο. Ελύτης

Picasso


"Κείνο που σου προσάπτουνε τα χελιδόνια

Είναι η Άνοιξη που δεν έφερες"

 Ο. Ελύτης, Σηματολόγιον



 
Ο Απρίλης είναι ο μήνας ο σκληρός, γεννώντας
Μες απ’ την πεθαμένη γη τις πασχαλιές, σμίγοντας
Θύμηση κι επιθυμία, ταράζοντας
Με τη βροχή της άνοιξης ρίζες οκνές...
Τ. Σ. Έλιοτ, " Έρημη Χώρα"





Ναι, φίλε Γιάννη,  τα άνθη από τις πασχαλιές είναι μωβ!
Δεν είμαι ακόμα τελείως καλά, αλλά σίγουρα καλύτερα. 
Σ' ευχαριστώ πάρα πολύ...


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου