Παρασκευή 24 Μαΐου 2013

"Mέτοικος" για τελευταία φορά...


"Έφυγε" χθες ο γεννημένος στην Αλεξάνδρεια της Αιγύπτου από  Έλληνες γονείς , σεφαραδίτες εβραίους από την Κέρκυρα, Γιούσεφ Μουστακί  κοινώς  Ζορζ Μουστακί.

Αν  και δεν έμαθε να μιλά ελληνικά, δηλώνει σε μια συνέντευξή του:

"Έχω γεννηθεί στην Αλεξάνδρεια και έτσι έχω μια ιδιαίτερη ευαισθησία σε ό,τι ελληνικό έφεραν και έσπειραν οι Πτολεμαίοι στη γενέτειρά μου. Είμαι Έλληνας από πατέρα, μητέρα και παππού, με ρίζες στη Μικρά Ασία, τα Ιωάννινα, τη Ζάκυνθο και την Κέρκυρα". 


Ο Μουστακί τραγούδησε σε πολλές γλώσσες, τραγούδια  ρομαντικά, τρυφερά, ποιητικά, τραγούδια αγαπημένα, που συνόδευαν τα μπλουζ στα πάρτι της εποχής μου…

Μετέφρασε στα Γαλλικά και γνωστά τραγούδια του Μάνου Χατζιδάκι.



Το πιο γνωστό του τραγούδι "Ο μέτοικος"

ενώ δικά του τραγούδια έχουν ερμηνεύσει  εκτός από τον ίδιο και  σπουδαίοι καλλιτέχνες:


                                          γραμμένο ειδικά για την Edith Piaf  το "Milord"

 


και το Sarah που ερμηνεύτηκε από τον Serge Reggiani  



 Η συνάντηση με τη Μαρίνα Ροσέλ έγινε το Δεκέμβρη του 2011.



Αναρωτιέμαι, σε ποιας Μούσας την αγκαλιά …μετοίκησε; 
Της Μελπομένης; Της Πολύμνιας μήπως;…

 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου